Huisartsenspoedpost Alkmaar

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Laden

Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Ik ben doof of slechthorend. Hoe kan ik contact opnemen met de Huisartsenspoedpost?

  • Ik ben doof of slechthorend. Hoe kan ik contact opnemen met de Huisartsenspoedpost?

    Als u een auditieve beperking of een spraakbeperking heeft, kunt u de huisartsenspoedpost bellen via KPN Teletolk* (www.kpn.com/teletolk). Dit is een tekst- en beeldbemiddelingsdienst waardoor doven, slechthorenden, mensen met een spraakbeperking en horenden met elkaar bellen. Wanneer u niet (meer) in staat bent om gebruik te maken van reguliere telefonie, kunt u gebruik maken van […]

  • Wanneer bel ik met de huisartsenspoedpost?

    De huisartsenspoedpost is bedoeld voor alle spoedeisende huisartsgeneeskundige vragen die niet kunnen wachten totdat de eigen huisartsenpraktijk weer open is. Wanneer u buiten kantoortijden een huisarts nodig heeft, belt u de huisartsenspoedpost.

  • Waarom worden er zoveel vragen gesteld aan de telefoon?

    Er zijn twee soorten vragen die worden gesteld; uw persoons gegevens ( naam, geboortedatum, adres, woonplaats en huisarts)  en over uw medische gegevens. Uw persoons gegevens zijn bedoeld voor onze administratie en voor de dienstdoende huisarts in het geval er een visite bij u moet worden afgelegd of om u eventueel terug te kunnen bellen. […]

  • Waarom moet ik eerst bellen?

    Om de ernst en urgentie van uw hulpvraag te beoordelen, moet er eerst telefonisch contact opgenomen worden. De triage-assistent stelt u een aantal vragen over uw medische klachten waarmee zij kan vaststellen hoe snel u welke hulp nodig heeft. In veel gevallen kan er met een advies worden volstaan waardoor u niet naar de huisartsenspoedpost […]